Dag 14 en 15 Lesotho

14 november 2015 - Lesotho, Zuid-Afrika

Vrijdag 13 November

Vandaag dus naar Lesotho.
We hebben dan ook geen idee wat we kunnen verwachten in Lesotho.
We gaan naar malealea een culteral village in de bergen.
Nadat we bij de grenspost weer onze stempels hadden opgehaald konden we doorrijden richting malealea.
Soms heeft de weg een nummer bv A2 en soms ook niet.het was wel s gokken welke kant we op moesten maar uiteindelijk kwamen we al vroeg een bordje tegen van de Lodge.
De laatste 13 km was over een onverharde weg en over een pas van 2000 meter waar we ruim een uur over hebben gereden.
Eenmaal aangekomen in de Lodge werden we ontvangen door zeer gastvrije mensen.We hebben hier s’morgens en s’avonds water van 5:00 tot 7:00 uur en van 17:00 tot 19:00 s’avonds en stroom van ongeveer 1700 tot 22:00 uur. Dus das wel ff plannen voor de grote boodschap :-)
Vanavond heerlijk gegeten in de eetzaal  hier op de lodge.
Rijst met beef
Daarna bij een kampvuur wat zitten kletsen en op tijd naar bed om tien uur gaat t licht uit haha. Na tien uur toen al het licht uit was nog een prachtige foto kunnen maken van de sterrenhemel.

Zaterdag 14 november.

De wekker liep om 6 uur al af om te douchen.
Hierna nog maar ff bed weer ingedoken. 6 uur is wel vroeg voor de vakantie hoor.
Om half negen naar het ontbijt en om half tien de tour door het dorp
Er wonen ongeveer 800 mensen in het dorpje in Malealea. Dit is het grootste dorp van de Vallei.
Toen we aan de rondleiding begonnen zijn we eerst in het plaatselijke winkeltje geweest.
Dit was een van golfplaten gemaakt hutje waar ze appels, groente, aardappels en ollie bollen verkochten.
Hier hebben 2 zakken met appels, een zak oliebollen en koekjes gekocht om uit te delen voor de kinderen .
De kinderen vonden het erg leuk en waren dankbaar
De school bezocht alleen jammer dat t zaterdag is, er is dan geen school.
We werden wel rondgeleid door de adjunct van de school. Tenminste dat denken we.
Heel erg indrukwekkend allemaal.
Ze hebben echt helemaal niks hier. We hebben wat werkjes bekeken en uitleg gehad over de lesstof.
Er is 1 wc voor de hele school.
Het volgende project van de school is om gescheiden wc's te maken voor de jongens en de meisjes en een voor de leerkrachten en de bezoekers
Hierna zijn we terug gewandeld naar de logde.
Rest van de dag lekker rustig aan gedaan.
Morgen gaan we richting Graaff Reinet.

Doeidoei

1. Marrie van dieren:
    15 november 2015
    heel mooi alles
    wat zal je veel te vertellen hebben
    je ziet zo veel ,wat zijn wij dan toch verwendt met licht en water.geniet nog maar van alles .en vooral de groetjes aan je reisgenoten veel liefs Marrie
  2. Aline:
    23 november 2015
    We wonen allemaal op dezelfde aarde, maar het verschil is soms immens groot.