Dag 27 en 28 Dubai

27 november 2015 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Dag 27     donderdag 26 november

We hadden vandaag geluk.

De piloot zei dat we de wind mee hadden en 1 uur eerder zullen arriveren.

Eenmaal boven Dubai bleek dat we in de wacht stonden en hebben we een uur rondjes gevlogen.

Dus gewoon volgen de planning geland en geen uurtje winst.

Maar goed om half 2 geland de auto opgehaald en om een navigatie gevraagd want die hadden we erbij geboekt.

Nu bleek er geen een meer te zijn en zei de dame achter de balie dan download je die toch even.

Ja hoor geen wifi en midden in de nacht. Nou ze was zo vriendelijk om even een papieren uitdraai van de route te printen.

En daar gingen we dan even naar hotel rijden, een eitje zou je zeggen met de route beschrijving in de hand.

Nou NIET dus.

Meer dan een uur rond gereden en geen flauw idee waar we waren, ja in Dubai ergens.

Ook het vliegveld van alle kanten bekeken.

De borden van het vliegveld maar weer gevolg en zo weer opnieuw begonnen.

Uiteindelijk toch maar een taxi chauffeur gevraagd naar de weg.

We waren dus vlakbij ……….

4 uur in het hotel en dus gelijk naar bed .

Uitgeslapen tot 10 uur en hup de stad in naar de Souk

Wat een stad Dubai. overdag rijd het toch een stuk makkelijker hoor.

S’avonds naar de Mall of the Emirates geweest.

Een hele belevenis.

Kapot en met ruim 17000 stappen op de stappenteller weer naar het hotel.

Dag 28   vrijdag 27 november.

Vandaag rustig aangedaan en eerst maar s even naar de Marina Boulevard geweest en daar wat rondgelopen en een bak koffie gedronken en een rondje over de Palm geweest.

Later zijn we naar de grootste Mall van Dubai geweest

Je kijk echt je ogen uit hier. Het is echt nie normaal nie.

Als je denkt dat je alles hebt gezien nou dan is het hier de overtreffende trap. En dan van Alles.

Niet normaal.

Nog naar de Fontein geweest en toen we er s goed voor gingen zitten was het al weer afgelopen, 5 minuten duurde de voorstelling. Maar het was wel mooi.

Zo de laatste avond is aangebroken.

Alles klaar maken voor vertrek en zien dat we de koffers weer dicht krijgen :-)

Even wat getallen: Afrika en Dubai samen 5500 kilometer gereden en 550 liter diesel

4 weken op vakantie met 4 telefoons en 3 fotocamera’s levert ongeveer 9000 foto’s op.

Voor diegene graag een keer alle foto,s wil zien: er kan een afspraak gemaakt worden :-)

Wij vonden het leuk om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen en hopen dat julie net zo genoten hebben van de reis als wij.

Bedankt voor de leuke reacties op de blog.

Tot ziens,

Annaloes, Jan-Wim, Annet en Albert.

1. Marjolein:
    28 november 2015
    Wat een kilometers!! Maar nu zit het er toch echt op voor jullie! Fijne vliegreisreis terug naar Nederland, wel thuis!
  2. Corien:
    28 november 2015
    Leuke verhalen weer :) goede terugreis!
  3. Merel:
    Lieve annet,

Gaaf om alles te volgen van jou en je familie! Een heel avontuur om nooit meer te vergeten.

Liefs merel & een knuf van Raf
  4. Annet Rump:
    3 december 2015
    Dank jullie wel voor de lieve reacties.