Dag 21 en 22 Knysna en Oudtshoorn

22 november 2015 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Dag 21            vrijdag 20 november

Vandaag is het weer niet zo best. We zouden met de boot zee op gaan om walvissen te spotten maar het regent en waait behoorlijk hard.

Dus we hebben de dag omgegooid en zijn maar gaan shoppen in Knysna.

Knysna is een mooi stadje aan een baai en er staan veel woningen te koop hier.

De meeste woningen hier zijn 2e of vakantie woningen.

S’middags zijn we nog even naar een mooi uitzichtpunt geweest en de rest van de dag lekker gerelaxt.

Dag 22       Zaterdag 21 november.

Vanmorgen boeltje weer ingepakt.

Je wordt wel steeds handiger met de koffers. Ga het bijna nog leuk vinden ook

Binnen een uur zijn we ready voor vertrek dat is incl auto inpakken en ontbijt.

Alles heeft nu ook een eigen plek in de auto dus er is nooit iets wat we (niet) kunnen vinden :-)

We gaan nu de laatste week alweer in. Nog 2 nachten in Oudshoorn en Stellenbosch en dan nog 2 nachten in Kaapstad.

Maar nu rijden we eerst over een mooie weg naar oudtshoorn. Het weer wordt al ietsje beter en Oudshoorn is een mooi plattelands dorpje zoals de eigenaar van de b&b al tegen ons zei.

Eenmaal aangekomen in Oudshoorn moesten we de High street hebben volgens de reisbeschrijving.

Alleen de tomtom kent de High street niet. Das raar.Maar iets anders gezocht met een H.

Euh hicks street. Hier naar toe gereden maar geen b&b Avond blij.

Nog maar’s rondgereden en uiteindelijk toch maar s aan iemand vragen

Highstreet????? Nee dat is de hoogstraat hier om t hoekje. Tja…….we hadden het zelf kunnen bedenken.

Dus rond de klok van 2 uur waren we er. Toen we waren ingecheckt wouden we nog even het stadje in.

Maar de eigenaar van de b&b zei het al: dit is afrika en hier doen we het rustig aan. Op zaterdagmiddag zijn alle winkels om 1 uur dicht.

Dus zij we naar de  Cango Cave’s gereden.

Dit zijn prachtige grotten, waar we een toer gedaan hebben van bijna een uur.

Op de terugweg nog even bij buffelsdrift langs geweest een mooi restaurant aan een meer in een game resort. Aan de overkant van t meer kon je de nijlpaarden in het water zien. S'avonds bij de Black Swan struisvogel gegeten. Voor zo'n stil dorpje was het behoorlijk druk. We moesten behoorlijk lang wachten tot er plek was, maar het was t waard.

Morgen gaan we via Hermanus naar Stellenbosch.

Baie baie dankie :-)

1. Aline:
    23 november 2015
    Hahahahah, je moet het maar weten. Gelukkig zijn jullie op plaats van bestemming aangekomen. Het ziet er prachtig uit daar. De weken zijn voorbij gevlogen. Geniet nog lekker van jullie laatste week.