Dag 13 Golden Gate Clarens

12 november 2015 - Clarens, Zuid-Afrika

Donderdag 12 november,

Na het ontbijt uitgecheckt en de auto richting Clarens gedraaid. Ongeveer een 250 km.

Op aanbeveling van Paul nog een tussenstop gemaakt in Pioenskop.Dat is een erg mooi natuur reservaat wat om een meer ligt.Hier nog wat verschillende dieren gespot en mooie plaatjes geschoten.

De weg verder vervolgt richting de Golden Gate maar ook hier moesten we weer een heel eind omrijden om dat ze ergens met de weg bezig waren. En meestal gaat dat niet zo snel hier……

Onderweg over een pas heen gekomen van1960 meter. We hadden het idee dat we midden in een zandstorm terecht waren gekomen en het regende wat maar veel te weinig voor hier. Het is echt triest gesteld met de dieren hier. Er gaan duizenden dieren dood door de waterschaarste

Rond de middag naar een restaurant gezocht in de middle of nowhere en terecht gekomen in Kestell bij Tannie. Een super lief en hartelijk vrouwtje dat een deel van haar huis had omgebouwd tot winkeltje en een soort restaurant. Echt heel erg leuk.

Na het eten doorgereden naar Clarens via de Golden Gate.

Wat is dit een mooie weg zeg. Alleen het weer zat niet mee. Het was wat bewolk maar als de zon erop schijnt dan veranderen de zandstenen rotsformaties in in een gouden gloed.

Tegen de avond in Clarens aangekomen bij de B&B Patcham place en ontvangen door Carroll

Hierna zijn we gaan eten in het restaurant van Carroll, een Portugees restaurant op het plein in Clarens .Want als we bij haar gingen eten kregen we 2 flessen wijn. En dat laten we ons natuurlijk geen 2 keer zeggen. En als goede nederlanders maken we natuurlijk alles op

Moe en voldaan zijn we om 22 uur het bed in gerold.

Morgen gaat de reis naar Lesotho

doeidoei

1. Jenny Kanis:
    15 november 2015
    Terwijl jullie van een welverdiende vakantie genieten stormt het in Nederland. Deze week is onze 2e kleinzoon is geboren. Het is een heel mooi, rustig ventje. Romen is een beetje uit z'n doen met een zuster in huis, maar hij krijgt veel cadeautjes, dus dat maakt wel wat goed.
    Blijven jullie vooral veel mooie foto's maken?
    Het is zo weer eind november. Ik zal blij zijn als jullie weer thuis zijn. XXXXX Jenny
  2. Aline:
    23 november 2015
    Alles wat je gratis krijgt vooral aannemen ;) Wijn natuurlijk helemaal!! De mensen daar klinken allemaal wel gastvrij.