Dag 18 en 19 en 20 Addo Elephant park en Knysna

20 november 2015 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Dag 18      dinsdag 17 november
We zijn via Craddock naar Addo gereden.
In Craddock nog even via de tuin huissies gereden en nog wat foto’s gemaakt.
We zouden in Addo gaan lunchen maar het plaatsje Addo stelt echt helemaal niks voor. Bankautomaat en een benzinepomp.
Na even zoeken kwamen we bij een pub/hotel terecht waar we een tosti konden bestellen. Wij in ons allerbeste engels een bestelling plaatsen zegt het meisje achter de bar praat maar gewoon Nederlands.
Wat blijkt: ze had in Zwolle op school gezeten en was wel’s uit geweest in de buitenwacht. Haar ouders zijn geëmigreerd naar Zuid Afrika.

Na de lunch hebben we onze b&b Cosmo cuisine opgezocht.
Daar werden we ontvangen door Reno, een heel aardige gast die net was begonnen in de b&b.
We kregen tot onze verrassing 2 mooie kamers die aan elkaar waren geschakeld door een andere kamer. M.a.w. veel ruimte voor weinig en 3 badkamers .
Hierna zijn we nog even naar het Addo elephant park gereden wat op ongeveer een half uur rijden was van B&B .
Wat is dit een fantastisch park.
Mooi groot en ook met de big 5.Nog even uit de auto geweest bij een uitkijkpunt.Heel in de verte 2 parende Leeuwen gespot.
Helaas moesten we al weer snel terug want het park sloot om 18:30.
En we hadden om 19:00 in de b&b afgesproken om te eten.
Het eten was bijzonder goed en lekker.Daarna richting de kamer.

Dag 19        Woensdag 18 november

Vanmorgen om half acht ontbeten.
Merk wel dat we de hele vakantie vroeg zijn.
We hoeven al geen wekker meer te zetten.

We zijn eerst naar de Daniell cheetah project geweest.
Daar vangen ze chetaah’s, Servals, Caracals, Meerkats, Black Foote Cats en Leeuwen op.
Hier een rondleiding met uitleg over de opvang gehad.

Daarna weer naar het Addo’s geweest.We kwamen bij een meertje een hele grote groep olifanten tegen.
Wat een geweldig mooie ervaring was dat zeg. De kleinste van het stel mocht in Bad. Lekker badderen in de poel.Hierna liep de groep richting de auto.
Wat was dat spannend.Schuin voor ons begon de kleine te drinken bij de moeder en de tante ging ervoor staan en keek ons recht aan.
Had de auto zo staan dat we zo weg konden rijden voor het geval dat……
Maar alles ging gelukkig goed de groep liep rustig langs ons heen het bos in.Hierna nog vele mooie wilde dieren gezien.

Terug richting B&B en hier gegeten.

Dag 20    19 november
Vandaag de grote dag waar al 2 jaar over wordt gepraat BUNGY JUMPENOnderweg naar onze volgende stop komen we lang de brug waar vanaf gesprongen wordt.
Dus hier gestopt en eerst maar s rond gekeken.
Eerst de kunst ff afkijken en daarna een kaartje gekocht om te springen.
Dus 3 kaartjes……….
Jan-Wim zag het al helemaal niet zitten om onder de brug door naar het midden te lopen om te kijken.
Was maar goed ook, je loopt over een verende rooster vloer, waardoor je zo een paar honderd meter naar beneden kon kijken. We zijn met z’n drieën naar het spring platform gelopen en Jan-Wim heeft vanaf het restaurant gekeken.
Wat een ervaring!!!!!!
Wat zijn we geweldig trots op haar.

Annaloes heeft het gedaan. De sprong waar al 2 jaar over werd gepraat.

De hoogste bungy jump van een brug ter wereld.  211 meter.
Toen ze terug omhoog getakeld werd kon ze alleen maar glunderen.
Wat een :-)
Na 2 uur weer doorgereden naar Knysna waar onze volgende B&B is.
Hier slapen we in stannards B&B.
Mooie bed en breakfast.
De dames zijn gelijk het zwembad ingedoken terwijl Jan-Wim en ik een stukje zijn gaan lopen.
S’avond zijn we naar een Tapas restaurant gegaan en hebben heerlijk gegeten.We blijven hier 2 nachten en gaan dan richting Oudshoorn.

Baie baie dankie voor het lesie van die stukkie

1. Wilma:
    22 november 2015
    Gaaf, super mooi allemaal xxx
  2. Aline:
    23 november 2015
    Wauw zeg!!! Wat moet dat gaaf zijn geweest daar. Lefgozert!!